November 19, 2025
STEM සහ ආරක්ෂිත ඩිජිටල් සම්බන්ධතාවයේ සමාජ මාධ්‍යයන්හි කාර්යභාරය
පුවත්

STEM සහ ආරක්ෂිත ඩිජිටල් සම්බන්ධතාවයේ සමාජ මාධ්‍යයන්හි කාර්යභාරය

Nov 4, 2025
උමයිස් නවීඩ් විසිනි

මීට වසර කිහිපයකට පෙර සමාජ මාධ්‍ය බොහෝදුරට භාවිත කරනු ලැබුවේ නිර්මාණශීලීත්වය හා සබඳතා ඉහළ නැංවීම හා ප්‍රදර්ශනය වෙනුවෙනි. එසේත් නොමැතිනම් විනෝදාස්වාදය වෙනුවෙනි. ඊට අදාළ කෙටි වීඩියෝ, මීම්ස් වැනි ගෝලීය ප්‍රවණතා හරහා මානව ප්‍රජාව එකට එක් කරන වේදිකාවක් ගොඩ නැගීමට මෙම සමාජ මාධ්‍යවලට හැකි වී ඇති අතර ඉන් නොනැවතී අධ්‍යාපනය සඳහා වන සුවිසල් අවස්ථාවක් නිර්මාණය කිරීමටද ඊට හැකිව තිබේ.

විශේෂයෙන් දකුණු ආසියාව පුරා තරුණ තරුණියන්, සිසු සිසුවියන් සහ සුවිශේෂී විද්‍යාඥයින් මෙන්ම ඩිජිටල් නිර්මාණකරුවන් තමන්ගේ දැනුම, අත්දැකීම් අනෙක් පුද්ගලයින් සමඟ බෙදා ගැනීම පිණිස මෙම වේදිකාව භාවිත කරමින් සිටියි. දැන් එය ඉංජිනේරු විද්‍යාව, නිර්මාණකරණය, ගණිතය, තාරකා විද්‍යාව, ජීව විද්‍යාව පමණක් නොව බොහෝ විෂයයන් ආකර්ෂණීය ලෙස ඉදිරිපත් කරමින් දැනුම බෙදන මධ්‍යස්ථානයක් බවට පත්ව ඇත්තේ සමාජ මාධ්‍ය මානව උන්නතියේ කැපී පෙනෙන සාධකයක් බවට පත් වෙමිනි.

අධ්‍යාපනය දිරි ගන්වන STEM

කෙටි වීඩියෝ, නිබන්ධන සහ සජීවී නිරූපණ යොදා ගනිමින් එක් එක් විෂයයන් සමඟ සිසුන් සම්බන්ධ කිරීමට STEM කටයුතු කරයි. විවිධ පාඩම්වල අන්තර්ගත කොටස් ඉක්මණින් අවබෝද කර දීමට අමතරව එම විෂයයන්ගේ ව්‍යුහගත ඉගෙනුම් සඳහා ප්‍රවේශ මාර්ගයක් ලෙසද සඳහන් කළ හැකි STEM ඒ ඒ පාඩම් සම්බන්ධනේ පියවරෙන් පියවර පැහැදිලි කිරීමට කටයුතු කිරීමද විශේෂත්වයකි. ඒ තුලින් විෂයයන්වල ගැටලුකාරී තැන් මනාව පැහැදිලි කර දෙමින් සිසු සිසුවියන්ට තනිව තමන්ගේ අධ්‍යාපන මට්ටම් ඉහළ නංවා ගැනීමට උපකාර කරන ගැටලු විසඳා ගැනීමට මෙන්ම දැනුම වැඩි දියුණු කර ගැනීමට අවස්ථාව ලබා දෙයි. ගණිත සංකල්පයන් පවා මේ හරහා මනාව අවබෝධ කර ගැනීමට සිසු සිසුවියන්ට අවස්ථාව උදා වේ. කටපාඩම් කිරීමේ අධ්‍යාපනයෙන් තොරව අවබෝධයෙන් යුතුව දරුවන්ට අධ්‍යාපනය හැදැරීමේ පහසුව උදා කර දෙන මෙය සමාජ මාධ්‍ය තුළ අධ්‍යාපනයට ඉටු කළ හැකි කාර්යභාරය නැවත නැවතත් අරුත් ගන්වනු ලබයි.

තාරකා විද්‍යාව වැනි විෂයය ක්ෂේත්‍රයන්හි නව සොයා ගැනීම් වැනි දේ විස්තරාත්මකව අවබෝධ කර දීමට සමත් STEM භෞතික විද්‍යා අධ්‍යාපනඥයින් රසායනාගාරයන්හිදී සිදු කරන අත්හදා බැලීම් පවා දරුවන් වෙත ගෙන ඒමට සමත් වේ. ඒවා සිසුන්ට ආරක්ෂා සහිතව නිවසේදී සිදු කිරීමට ආකෘතියක් ලෙසද STEM තුලින් ලබා දෙයි.

සාම්ප්‍රදායික නොවන අධ්‍යාපන ක්‍රමවේදයන් අනුගමනය කරන සිසු සිසුවියන්ට වඩාත් ගැලපෙන වේදිකාවක් වන STEM ග්‍රාමීය මෙන්ම නාගරික පළාත්වල සිසු සිසුවියන්ට එකම ආකාරයෙන් ඉගෙනීමේ පහසුව අත්කර දෙන අතර තමන්ගේම කාල සටහනක් මත තමන්ටම ඉගෙනීමේ අවස්ථාව උදාකර දෙයි.

අන්තර්ජාලය හරහා ආරක්ෂිත සහ නිවැරදි ඉගෙනීම සහතික කිරීම

STEM ගුණාත්මකභාවය සහ ආරක්ෂාව පිළිබඳ ඉහළම ප්‍රමිතීන්ට අනුකූල වන බව සහතික කිරීම සඳහා TikTok විසින් ශක්තිමත් රාමුවක් ස්ථාපිත කර ඇත.

”අපි ඔබේ දරුවන් වෙත ගෙන එන තොරතුරු හැකි තරම් නිවැරදි බව අපි සහතික කරමු.” ඒ TikTok හි අදහසයි. මෙම ප්‍රමිතිය ආරක්ෂා කිරීම සඳහා, TikTok විෂය කරුණු පිළිබඳ විශේෂඥයින්, සත්‍යාපන ආයතන සහ රජයේ ආයතන ඇතුළු විවිධ පාර්ශ්වකරුවන් සමඟ සහයෝගයෙන් කටයුතු කරයි. මෙම සහයෝගී ප්‍රවේශය මඟින් බෙදා හරින ලද තොරතුරු නිවැරදි බව පමණක් නොව අධ්‍යාපනික හොඳම භාවිතයන් සහ දේශීය විෂයමාලා සමඟද අනුකූල වන බව සහතික කරයි.

අන්තර්ගතය තුලින් TikTok හි ප්‍රජා මාර්ගෝපදේශ සහ අධ්‍යාපනික ප්‍රමිතීන් සමඟ එහි පෙළගැස්ම තක්සේරු කිරීම සඳහා අභ්‍යන්තර සමාලෝචනයකට භාජනය වේ. බොහෝ විට අධ්‍යයන ආයතනවලින් හෝ පිළිගත් අධ්‍යාපන සංවිධානවලින් ලබා ගන්නා විෂය කරුණු පිළිබඳ විශේෂඥයින් විසින් අන්තර්ගතයේ නිවැරදිබව සහ අදාළත්වය ඇගයීමට ලක් කර සිසුන් සඳහා ලබා දෙයි.

ඩිජිටල් අධ්‍යාපනයේ අනාගතය

අනාගතය දෙස බලන විට, සමාජ මාධ්‍ය මගින් ඩිජිටල් අධ්‍යාපනය හැඩගැස්වීමේ හැකියාව අතිමහත්ය. තවදුරටත් පන්ති කාමරවලට හෝ දැඩි කාලසටහන්වලට සීමා නොවන ඉගෙනීම ඕනෑම වේලාවක, ඕනෑම තැනක, කුතුහලය, උනන්දුව සහ සම වයසේ මිතුරන් සහ උපදේශකයින්ගේ ප්‍රජාවකින් මෙහෙයවනු ලැබේ. විශේෂඥ මඟ පෙන්වීම සහ තාක්ෂණික නවෝත්පාදනයන් සමඟ ඒකාබද්ධ වූ විට, අධ්‍යාපනය වඩාත් ඇතුළත්, අන්තර්ක්‍රියාකාරී සහ බලගැන්වීම සඳහා සමාජ මාධ්‍ය වේදිකාවන්ට සුවිසල් කාර්යභාරයක් ඉටු කළ හැකිය.

TikTok හි වඩාත් ආකර්ෂණීය එකක් වන්නේ පරිමාණයෙන් පුද්ගලාරෝපිත ඉගෙනීමයි. සුරක්ෂිත අන්තර්ගතයන් සමඟ ඒකාබද්ධව, ගෙන එනු ලබන නිර්දේශ, ඉගෙන ගන්නන්ට ඔවුන්ගේ රුචිකත්වයන් සහ කුසලතා මට්ටම්වලට ගැලපෙන මාර්ග වෙත ප්‍රවේශ වීමට ඉඩ සලසයි. උදාහරණයක් ලෙස, රොබෝ විද්‍යාවට උනන්දුවක් දක්වන අයෙකුට දැනුම සහ ප්‍රායෝගික කුසලතා යන දෙකම ගොඩනඟන නිබන්ධන, සජීවී සාකච්ඡා සහ ප්‍රායෝගික අභියෝග අනුපිළිවෙලක් මේ තුලින් අනුගමනය කළ හැකිය.

ඊළඟ පරම්පරාවේ ඉගෙන ගන්නන් සහ නිර්මාණකරුවන් දැනටමත් පෙර නොවූ විරූ පරිමාණයකින් ගවේෂණය කරමින්, ප්‍රශ්න කරමින් සහ නිර්මාණය කරමින් සිටින අතර TikTok වැනි වේදිකාවන්  ඊට ආරක්ෂිත, බුද්ධිමත් සහ අර්ථවත් ලෙස මඟ පෙන්වනු ලබන්නේ වගකීම සහ අවස්ථාව යන දෙකම ප්‍රමුඛ කොට ගනිමිනි. කුතුහලය දැනුම බවට පත්වන අතර දැනුම බලගැන්වීම බවට පත්වන බව සහතික කිරීම සඳහා සමාජ මාධ්‍යයට අපට උදව් කළ හැකි අතර සෑම තැනකම සිටින තරුණයින්ට අනාගතය පරිකල්පනය කිරීමට, ඉගෙන ගැනීමට සහ හැඩගැස්වීමට TikTok ශක්තිය ලබා දෙයි.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close